עקירה / כירורגית / שן בינה

עקירה

עקירת שן היא תהליך כירורגי שמטרתו לסלק שן פגועה עקב הרס שלא מאפשר שיקום השן בשום באמצעי או הליך טיפולי

הוראות לאחר עקירה

מיד לאחר העקירה יש לנשוך ספוגית גזה עד להפסקת הדימום
יש להימנע מאכילה או שתיה של מזון חם וקשה עד 6 שעות לאחר העקירה
לא לירוק את הרוק המצטבר ולא לשטוף את הפה ולירוק -לבלוע!
יש להימנע מעישון ושתיית משקאות אלכוהולים, במשך כיממה לאחר העקירה.
עם תום השפעת ההרדמה יתכנו כאבים. ניתן להשתמש בתרופות נגד כאב על פי הוראות רופא השיניים.
ניתן לשתות שתיה קרה לאחר העקירה ואף מומלץ לאכול ארטיק או מעדן קר כשעה לאחר העקירה.

עקירה כירורגית

מהי עקירה כירורגית?

ההבדל העקרוני בין עקירה כירורגית לבין עקירה רגילה משמעותית יותר עבור רופא שיניים מאשר המטופל, שכן מדובר בהבדל בתוכנית להוצאת השן.

עקירת שן בה לא ניתן להוציא את השן בשלמותה במהלך אחד, אלא על ידי פיצול שורשים. עקירה כירורגית תתבצע כאשר מדובר בשיניים שנשברו בקו החניכיים, שן כלואה בעצם או בכל מקרה בו השן נמצאת במיקום בעייתי אשר הופך את העקירה למורכבת יותר מהרגיל.

מעוניין לקבל עוד מידע על עקירה כירורגית בחיפה ? התקשר אלינו כבר עכשיו או השאר את פרטייך ונחזור אלייך עם עוד פרטים על עקירה כירורגית במחיר אטרקטיבי ועם רמת הטיפול הגבוהה ביותר..

עקירה כירורגית בחיפה עושים רק אצל דר יואב פלמה!

עקירת שיני בינה

מהי עקירת שן בינה?

שן בינה כלואה היא שן שלא בקעה במלואה אלא באופן חלקי בחלל הפה. המנח הלקוי יכול לגרום נזק רב לשיניים הסמוכות או לרקמות. כמו כן, יכולה להתפתח עששת בשן הסמוכה, להיווצר דלקת חניכיים ואף ציסטות באזור. רופאי השיניים מבצעים בדיקה יסודית של חלל הפה ומחליטים האם מתי לבצע את עקירה שן בינה.

לא כל שן בינה כלואה עוקרים! יתבצע רק לאחר בדיקה מקיפה

לרוב יוחלט על ביצוע הפרוצדורה כשיש דלקות חוזרות סביב השן המלוות בנפיחות וכאבים החוזרים כל כמה חודשים, כלומר מתרחשים אחת לחודש ואף יותר, או כשיש עדות לדלקת וכיסים העלולים לפגוע בגובה העצם של השיניים הסמוכות או כשהשן במנח כה לקוי וחשיפה לחלל הפה שיש סיכון לפגיעה פיזית של השן דרך לחץ ישיר או עששת בשן הסמוכה.

עקירת שן כלואה

ייתכן שתזדקקו לעקירת שן אם יש לכם סיבוך דנטלי, צפיפות בשיניים או שן שנרקבה או נפגעה. הדבר כרוך בעקירת שן מעצם הלסת, שניתן לבצע ללא ניתוח או הליך כירורגי. במקרים מסויימים בהם מדובר על עקירת שן כלואה יש צורך לבצע בדיקות מקיפות יותר כדי לוודא כי במהלך העקירה לא תהיה פגיעה בעצבים. בכל מקרה גם כאשר מדובר על הליך כירורגי, המומחים במרפאה של ד"ר יואב פלמה יעשו את עבודתם באופן המקצועי ביותר.

השלבים של תהליך עקירת שן כלואה

שלב 1: אלחוש המקום

כדי להרדים את השן, העצם שמסביב ורקמת החניכיים, רופא השיניים יזריק חומר הרדמה. זה חשוב כדי להפחית כאב ואי נוחות לאורך תהליך עקירת שן כלואה.

שלב 2: עקירת השן

הרופא יעקור את השן בעזרת טכניקות והכלים המתאימים. לפעמים יתכן שיהיה צורך להסיר חלקי עצם. למרות שאתם עשויים להרגיש לחץ מסוים, שלב זה לא אמור להיות כאב.

שלב 3: איטום האזור שנשאר פתוח

רופא השיניים ינקה את האזור כדי לוודא שכל שברי העצמות והשן הוצאו לאחר עקירת שן כלואה. על מנת לעצור את הדימום ולהימנע מזיהום, יש לסגור גם את רקמת החניכיים, שעלולה להזדקק לתפרים.

שלב 4: הפחתת דלקת

רופא השיניים יבנה עבורכם תהליך טיפול לאחר עקירה כדי למנוע מהאזור לפתח זיהום.

שלב 5: התנהלות לאחר העקירה

תצטרכו לטפל באזור כדי להבטיח ריפוי מיטבי לאחר עקירת שיניים. הדבר כרוך באכילת ארוחות רכות, הימנעות מעישון ונטילת תרופות לפי ההוראות כדי למזער את אי הנוחות ולהוריד את הסיכון לזיהום.

מתי לפנות לביצוע עקירת שיניים?

צרו קשר עם רופא השיניים מיד אם יש לכם דימום חמור, שברי שן, כאב כרוני או נפיחות. לאחר עקירת שן, ניתן להחלים באופן מלא ומהיר בעזרת טיפול ותשומת לב הנכונים. במרפאת השיניים של ד"ר יואב פלמה  הצוות הרפואי המיומן יכול לסייע לכם בהליך ולהבטיח את התוצאה הטובה ביותר האפשרית לבריאות הפה שלכם. בכל מקרה חירום ועבור כל טיפול ובדיקה שגרתיים המרפאה של ד"ר יואב פלמה הוא המקום הטוב ביותר עבורכם ועבור השיניים שלכם.

השלבים של תהליך עקירת שן כלואה