מרפאת שיניים לחרדתיים | חרדה בטיפול שיניים

יש סיבות רבות למה לדחות את טיפולי השיניים. הרתיעה מהכאב, חוסר הנוחות, העלות הכספית וגם החרדה מהטיפולים. כן, טיפולי שיניים נחשבים לאחד התחומים שאנשים מפתחים כלפיהם חרדה של ממש. אבל מול כל הסיבות הללו יש סיבה אחת מנצחת שתגרום לכל מי שעדיין בוחר לדחות ולהתעלם מהחורים בשיניים לפנות למרפאת השיניים – כל יום שעובר על השיניים המחוררות מביא לנזקים נוספים. סדקים נעשים לחורים, שן מחוררת הופכת לאכולה, ובמקום סתימה יהיה צורך לבצע בהמשך טיפול שורש… כן – הנזקים ממשיכים להחמיר והמצב לגמרי לא מרנין.

כיצד מתמודדים מול החרדה?

אם הפחד והחשש מפני טיפולי השיניים עודם בגבול הנשלט, וחרף הרגשות הלא נעימים אתם מצליחים לפנות אל מרפאת השיניים כדי לקבל את הטיפול הנדרש, הכול בסדר. המצב בשליטה ואינכם נחשבים לחרדתיים בעניין טיפולי השיניים. אבל במקרים בהם אנשים אפופים בחרדה מפני טיפולי שיניים, והם לא שועים לכאבי השיניים ולידיעה כי השיניים ניזוקות עוד ועוד, וזאת בגין חרדה של ממש שגורמת להם לשיתוק ולאי עשייה – חשוב למצוא את הדרך להתמודד עם החרדה הזו, ולהביא את עצמם או את הילד החרד לטיפול. כי האופציה של הזנחת השיניים היא לגמרי לא מעשית ולא מומלצת. כי אדם שחרד מסתימה קטנה ונמנע ממנה, ייאלץ כחלוף זמן לא רב להתמודד מול סתימת שורש עמוקה או מול עקירה בלתי נמנעת…

מטפלים מומחים עבור חרדתיים

היות ובתחום רפואת השיניים החרדה נפוצה למדי ובהחלט מוכרת בקרב המטפלים, קמו מרפאות שיניים אשר מציעות מענה עבור מטופלים אלו. וזה אומר שאם אתם מתמודדים עם חרדה בטיפול שיניים ובגין כך לא פונים לבצע טיפול עליכם לדעת – קיימת מרפאת שיניים לחרדתיים. על מה מדובר? מדובר על מרפאת שיניים לכל דבר שבה הצוות המקצועי מודע לחרדה ולחששות של המטופלים. הרופאים ניגשים למיטת הטיפולים מתוך רגישות רבה והבנה לתחושה הלא נעימה שמציפה את הלב של המטופל לקראת הטיפול ובמהלכו. ההבנה הזו מביאה אותם לביצוע טיפול רגיש ומתחשב ככל האפשר.

הקלה על הכאבים ככל האפשר

בעוד שבקרב מטופלים סטנדרטיים יכול המטופל לבחור אילו אמצעי אלחוש הוא מעוניין לקבל אם בכלל, כאשר מדובר על מטופלים בעלי חרדה דנטלית הרופא המטפל ימליץ על שימוש באלחוש מקסימלי שיאפשר למטופל לשכב ולקבל את הטיפול כמעט בלי לחוש דבר. ויש כיום מגוון אמצעי אלחוש שיוכלו לסייע בדבר, ולהפוך את הטיפול לכמעט בלתי מורגש. כך שהכאב יהיה עמום או לא יורגש כלל.

האווירה במהלך הטיפול

במרפאה לחרדתיים שמים דגש גם על האווירה במרפאה. כדי להקל על החוויה הלא נעימה ולאפשר למטופל לעבור את הטיפול במינימום תחושות לא נעימות תהיה המרפאה מעוצבת בסגנון ידידותי, והאווירה שתשרור במקום תהיה נעימה ומזמינה. כך שהמטופל אשר למרות החרדה שלו פנה והזמין תור לטיפול שיניים, לא יחזור בו ברגע בו הוא נכנס לשטח המרפאה ומריח את ריח החומרים המאפיין יותר מכל את מרפאות השיניים. כאשר המרפאה ידידותית ונעימה הוא צועד פנימה ולמרות שהלב פועם בחוזקה הוא מצליח לאזור אומץ ולהגיע עד לכיסא הטיפולים.

להתראות בטיפול הבא

כמו כן כדאי לשים לב לכך שאם מטופל בעל חרדה דנטלית ניגש פעם אחת לקבל טיפול חשוב כי החוויה שלו תהיה נעימה וחיובית, כך שהוא ימשיך בהתאם לצורך שלו לקבוע תורים ולטפל בכל מה שצריך וחשוב ויסיים את טיפולי השיניים שלו. חרדה מטיפולי שיניים היא תופעה קיימת ומוכרת, אך כאשר מאתרים מרפאת שיניים לחרדתיים החרדה העצומה מקבלת פרופורציה וטיפולי השיניים הופכים להיות אפשריים יותר.