טיפול שורש

התעניינת לגבי מתמחה לטיפולי שורש ? לפני שאתה בודק עוד על טיפול שורש כדאי שתקרא קצת על התהליך עצמו.

טיפול שגרתי שנעשה בשן עם עששת שעברה את זגוגית האמייל ואת שכבת הדנטין של השן והגיעה למוֹך השן (רקמה פנימית בשן המכילה כלי דם ועצבים) או עקב חבלה שחשפה את מוך השן לזיהום.

*חיידקים ב98% מהמקרים נמצאו כגורם מרכזי לצורך בטיפול שורש, 2% הנותרים נגרמו מחבלה.

מה הסיכון באי טיפול?

התרבות חיידקים במוך העצם גורמת בהדרגה לכאבים עזים ובהמשך לזיהום שעלול להגיע אל העצם.
מבצעים את טיפול השורש בארבעה שלבים:

1. אבחנה
  2. פתיחת השן
  3. ניקוי והכנת תעלות השורש
  4. מילוי התעלה בשלושה מימדים

אבחנה

מרכיב של בדיקה קלינית ומרכיב המתבסס על ממצאים בצילום רנטגן (הופעה של עששת, ממצאים בסב חוד השן וממצאים נוספים). לפני טיפול השורש חובה לעשות צילום רנטגן כדי לוודא מה מצבה של השן, ולאבחן את המחלה בשן.

פתיחת השן

טיפול השורש נעשה באלחוש מקומי. בהמשך מתבצעת פתיחת השן וסילוק העששת ורקמת מוך השן. בשלב זה מתבצע "צילום אורך" המהווה מדידת אורך העבודה שנבצע לאורך כול הטיפול.

במרפאתנו משתמשים באמצעים מתקדמים כמו Apex locator (מכשיר דיגיטלי לזיהוי קצה השורש) בשילוב עם צילומי רנטגן ייעודיים.

ניקוי והכנת תעלות השורש

השלב הבא הוא הכנת השן וסילוק כול הגורמים המזהמים שבתעלות בעזרת חומרי שטיפה מיוחדים וכלי ניקויי בקוטר התעלות כאשר השימוש בסדר עולה של קטרים לעיצוב התעלות וניקוי הדפנות המזהמות.

מילוי התעלה בשלושה מימדים

בסיום מבוצע "צילום מאסטר" עם פיני האטימה, ואז מקבלים אישור להמשך דחיסה לתעלות של חומר איטום מיוחד, שתפקידו למנוע חדירת חיידקים והתרבותם באזור זה.

האם טיפול שורש מספיק כטיפול בפני עצמו לשן?

אני נתקל ביותר מידי מטופלים המגיעים אלי עם בעיית "השן שלי נשברה" לאחר טיפול שורש, מדוע? שן שעברה טיפול שורש היא חלשה יותר עקב הנזק העששתי או החבלה שעברה, ולכן מועדת להשבר!

מומלץ להשלים את כותרת השן על ידי מבנה שלעיתים דורש הכנסת בורג או יתד יצוקה לאחת מתעלות השורש, ולבנות מעליו כתר.

משך הטיפול

טיפול השורש מתבצע במספר פגישות. ישנם מקרים בהם אפשר לבצע את טיפול השורש במפגש אחד.

למקרי עזרה ראשונה שבה הכאב גדול מנשוא, יכולת ההרדמה מוגבלת ועל כן בפגישה הראשונה נעשה סילוק רקמת המוך וניקוי תעלות השורש, ולאחר מכן חבישה בחומר וסתימה זמנית. בדרך כלל מקובל לשים סתימה זמנית, ולשקם את השן באופן קבוע רק לאחר שיכוך הכאב והנפיחות העלולים להתרחש בעקבות טיפול השורש.

האם טיפול שורש מספיק כטיפול בפני עצמו לשן?

משך הטיפול

טיפול השורש מתבצע במספר פגישות. ישנם מקרים בהם אפשר לבצע את טיפול השורש במפגש אחד.

מעוניין לקבל עוד מידע על ד"ר יואב פלמה , מתמחה לטיפולי שורש ? התקשר אלינו כבר עכשיו או השאר את פרטייך ונחזור אלייך עם עוד פרטים על טיפול שורש במחיר אטרקטיבי ועם רמת הטיפול הגבוהה ביותר..